Voorwoord van de voorzitter

Een aantal cijfers die een goed beeld geven van wat Pidpa is en doet. Het is geen makkelijke klus. En daarom proberen wij dit toch…net zoals wij elke dag het onmogelijke en meer doen voor onze klanten.

Wij starten met het cijfer "1". Wij hebben de ambitie om uit te blinken: met onze producten en onze dienstverlening. Wij willen voor onze klanten de absolute nummer 1 zijn en blijven. Wij gebruiken dezelfde drinkwatertarieven als in 2009. Pidpa is hiermee het goedkoopste drinkwaterbedrijf in Vlaanderen, voor een typegezin is Pidpa circa 12,2 % goedkoper dan AWW, die ook actief is in de provincie Antwerpen. Daarnaast sturen kwaliteit en duurzaamheid onze werkzaamheden en onze processen aan: het leveren van kwaliteit in producten en diensten op een duurzame manier met respect voor het milieu en de natuur.

Ons interactieve waterDOEcentrum Hidrodoe is misschien wel het mooiste voorbeeld van de creativiteit en de veelzijdigheid van Pidpa. In 2013 viert Hidrodoe haar tiende verjaardag. 10 jaar met jaarlijks 40.000 bezoekers die 'water' ontdekken in al haar facetten: leuk en leerrijk.

Op het cijfer "33" zijn wij bijzonder trots. Na nauwelijks enkele jaren verzorgt Pidpa via 1 van haar formules de riolering in 33 gemeenten. Een mooie blijk van vertrouwen. En het verhaal stopt niet: nog steeds verwelkomt Pidpa nieuwe partners.

"65" verwijst naar de 65 gemeenten in de provincie Antwerpen die elke dag genieten van lekker Pidpa-drinkwater, aan huis geleverd. Het verhaal van onze drinkwateractiviteiten.

"100" : in 2013 bestond Pidpa 100 jaar. Een gebeurtenis die vorig jaar niet onopgemerkt is gebleven met o.a. een vernieuwd logo, een nieuwe slogan en een nieuwe website.

Een bedrijf is natuurlijk meer dan een opsomming van cijfers en gegevens. De 691 medewerkers van Pidpa tonen dit elke dag: zij hebben allen een passie voor onze klant en het water; zij zijn elke dag, 24/24u in beweging voor water...  Pidpa, zoveel meer dan een glaasje water.

515.489 klanten of circa 1.200.000 inwoners uit de provincie Antwerpen rekenen op ons. 97% zijn huishoudelijke klanten; de overige 3% wordt aangerekend tegen niet-huishoudelijk tarief en betreft bepaalde openbare instellingen, KMO’s, landbouwers en de verschillende industrietakken.

Pidpa in cijfers maar wees gerust... bij ons bent u geen nummer!

Ik wens u veel leesplezier.

Eddy Huyghe.